Dishonored – recenze

Platím si každý rok skoro tisícovku na Xbox LIVE Gold. Postupně se mi to více vyplácí. Když vynechám kupu levných her, které jsou jenom hříčkami na konzolích, tak čas od času lze na této konzoli najít i skvosty, které stojí mít na svém HDD.

Jak určitě mnoho hráčů už ví, tak ten kdo má zlatý účet na Xbox live, tak jednou za 14 dní dostane hru zdarma. Dvě hry opravdu stojí za to stáhnout. Dark Souls je pro mě příliš těžká na přežití. Překonal jsem pouze první dvě monstra a dál jsem pravidelně umíral, tak hru dál nehraji. Dishonored  se objevila až v druhé půlce srpna a ihned jsem ji začal hrát a natáčet videa a postupně procházet. Snad se dostanu na konec příběhu. Jedná se akční akční RPG adventuru z roku 2012.

Corvo osobní strážce císařovny je svědkem její vraždy a dostane se na černou listinu ve městě Dunwall. Od tajemných mágů získá magické schopnosti a jde cestou odplaty a hledání ztracené/zajaté dcery císařovny.

Díky magickým schopnostem má oproti svým protivníkům mnoho výhod, mnoho možností jak je zabít a tak je to zábavné procházet celé město, jak lze ty zlé zabít. Četl jsem, že lze tuto hru dohrát do mála hodin, ale já jsem se několikrát už zasekl a nevím jak dál. Asi to bude tím, že to hraji na svém Xboxu, který bohužel pro mne není na 3D střílečky ten pravý. Ale hra mne zaujala a velice často si odskočím na vedlejší úkoly, nebo jen tak procházím městem a hledám věci, které při normálním zabijáckém průchodu bohužel nestihnu. Vylepšujete si tím totiž své schopnosti a možnosti, jak ve městě, kde jsou všichni proti Vám, přežit.

Nebudu Vám ale psát o všech schopnostech, jsou prostě boží a je zábava je používat, velice to usnadní hraní a průchod hrou. Některé sbírají svůj zdroj rychle, některé pouze po troškách a tak při chytrém využívání si poradíte.

Své schopnosti samozřejmě může i modifikovat a vylepšovat, aby průchod hrou byl snazší, případně si Corva vylepšit podle svých nálad a schopností, které chcete nejvíce používat.

Když proberu průchod hrou, tak je několik možností jak hrou projít, tichounce jako malá tichá myška, nebo jako Rambo, který všechny zabije, je to na Vás. I cesta je možná z několika variant a tak nemáte pocit se žádného tunelového vedení, kam chtějí tvůrci hry své hráče dostat.

Nebudu to dlouho rozpisovat, jsem moc rád, že jsem se dostal i k této hře, kde zmizím z Prahy a dostanu se tajemného města, kde musím bojovat o své přežití a o záchranu těch, co to potřebují. V rámci her, co aktuálně mám a hraju na svém Xku, tak tomu dám, prozatím, nejvíce procent. Ale za týden vyjde, jak každý rok, NHLko, potom nesmím zapomenout na Far Cry 4, jehož poslední díl jsem komplet dohrál. A samozřejmě GTA V, na který čekám na PC, abych si jej mohl zahrát.

Videa a text: Jiří Borový/Twitter